luni, 19 octombrie 2015

Cofetăria și geometria - Level 4/100

Mi-a plăcut mult geometria. În generală eram cea mai bună din clasă la geometrie. Dar nu m-am gândit niciodată că pot folosi geometria și în prepararea dulciurilor.
Săptămâna aceasta mi-am dat seama că cel mai ușor con de hârtie se face dintr-un triunghi isoscel cu un unghi drept. Sau cel puțin eu, nu reușesc să fac un con de hârtie altfel. M-am inspirat din acest filmuleț.
O altă situație în care geometria m-a bătut pe umăr în bucătărie a fost când a trebuit să scot trei torturi pătrate dintr-un blat dreptunghiular în așa fel încât să nu am pierderi la gramaj. M-am distrat amintindu-mi de școală și m-am bucurat că n-am pierdut timp încercând variante și torturile mi-au ieșit la fix.
Cu această ocazie am invitat și prietenii de pe facebook la un concurs în care le-am expus problema mea. M-am distrat iarăși când am văzut că nu sunt singura pasionată de geometrie și m-am bucurat că am primit telefoane de la persoane cu care nu m-am mai auzit de mult timp, cerându-mi confirmări pe raționamente matematice.
Una peste alta, a fost o săptămâna frumoasă, dulce și încărcată.



Prăjituri pufoase în care am înlocuit laptele cu băutura de migdale pentru blat și cea de cocos pentru cremă. Rețetă inspirată de aici.













Torturi pe blat din biscuiți din morcovi cu merișoare, cremă de ciocolată (yamiii) și cremă de brânză cu dulceață de afine (home made).
Fluturași cu aripi moi...pănâ descopăr ciocolată albă și bună pentru decor 3D.

 Cel mai bun blat de biscuiți pe care l-am făcut vreodată: crocant și totuși umed, stabil.









Patiserie în familie.
Trandafiri din mere și foietaj. Că tot a devenit virală această rețetă, ne-am propus să o încercăm și noi. Nu m-a mulțumit rezultatul. Mult aluat necopt, puține mere și alea arse. Mai exersăm.







Și cele trei torturi din problema mea de geometrie (dar mai mari în realitate decât în problemă).



 Se anunță o săptămână plină.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Orice opinie, sugestie, feedback este binevenit și vă mulțumesc anticipat!